speldekussens

Op de lingeriedag hebben wij als presentje spullen en de beschrijving gekregen om zelf een speldenkussen te maken in de vorm van een paspop. Marieke heeft voor ons de beschrijving vertaald en uitgewerkt, bedankt daarvoor. Nou zag ik ook nog een leuke op de blog van Saskia en wij waren zaterdag in de stad en heb daar dus zo'n zelfde potje gekocht en ben gelijk daar ook mee aan de slag gegaan dus ik ben vandaag lekker creatief geweest. Ik heb ze alletwee af en ook op de foto gezet.


Hij heeft nog geen voetje zoals in de beschrijving maar wie weet als we morgen op koninginnendag nog zin hebben om naar de een of ander vrij markt te gaan we nog iets tegenkomen. Als dat niet het geval is dan komen we eerdaags nog wel weer bij de kringloop dat heeft geen haast. Het maken op zicht viel nog mee ik heb de meeste moeite gehad om hem mooi te krijgen met het vullen en dicht maken. Ik heb hem gelijmd met houtlijm deze tip kreeg ik bij de hobby winkel ze hadden daar geen boekbinderslijm maar wel houtlijm, maar deze hadden we thuis ook nog dus hebben we die gebruikt. Vond het erg leuk om te doen en ja het andere heb ik dus afgekeken bij Saskia, bedankt voor de tips ga ze zeker nog een keer maken als cadeautje. Iedereen nog een fijne koninginnendag.

Groetjes Corina

Reacties

  1. Kei goed gelukt. Waar ik een beetje tegen aan zit te hikken is de bovenkant waar de kraal op moet. Stik je deze helemaal dicht en plaats je dan de kraal erop? Leuk met dat bandje. En het potje was dat makkelijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steffie, ik heb het dicht gestikt en met een sate prikker voorzichtig ertussendoor ging goed. Het potje heb ik afgekeken van Saskia,er zit een soor plastic boven in en toen ik dat er uit had ging het eigenlijk wel heb hem versierd met plakfolie. Vind alleen het bolletje voor de spelden van Saskia haar potje mooier dan de mijne alleen dat lukte niet verder ging het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn leuk geworden!

    Ik heb bij mijn bolletje de omtrek van de deksel genomen en daar een naad van 2 cm aangetekend. Dan krijg je een platter kussen op het deksel.
    Vind zo'n hoog bolletje als bij jou ook wel leuk staan.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zo bijna een jaar geleden iets gepost

Lang geleden zeg en toch genoeg gemaakt en gebeurd

zo op de valreep nog een berichtje in 2019